Escrits de resposta a la “Crida per al rigor en la docència de la Mecànica a l’ETSEIB

16 de jul. 2013, 0:19 publicada per Joaquim Agulló Batlle
Escrit de Jordi Paredes en resposta a la “Crida per al rigor en la docència de la Mecànica a la ETSEIB:

L’ETSEIB porta formant els joves enginyers des de 1851, lluitant per marcar la diferencia i preparar al jovent per poder contribuir a la societat i a la industria. Portem anys intentant donar un nom internacional a la UPC, BarcelonaTech, i el rigor en Mecànica Fonamental de primer any és el primer moment on els joves es poden adonar de la importància de l’autodisciplina i els valors bàsics de l’educació.

A diferència de molts altres països, on l’accés a les grans escoles és molt més restringit per una dura preselecció, el sistema educatiu Espanyol regeix d’una selecció durant el primer any de carrera. El coll d’ampolla per seleccionar als futurs enginyers no és la selectivitat, sinó el primer curs. Si no volem perdre el nom de l’escola, i volem mantenir el reconeixement mundial que tants any ens ha costat obtenir i mantenir, cal promoure el màxim rigor possible.

Des de l’ETSEIB, després de titular-me vaig aconseguir entrar a treballar a la NASA com a enginyer en propulsió, competint amb els millors alumnes de MIT, Caltech, Stanford, Cambridge, Imperial College etc. Ho vaig aconseguir demostrant que meva formació i capacitats eren iguals o millors que aquestes grans escoles. Això va ser possible perquè vaig ser format amb rigor i a una de les millors escoles del món. Se’ns ha educat per poder superar qualsevol obstacle, per difícil que sigui. Lluitem per mantenir i engrandir aquesta imatge, no podem deixar perdre el camí a la nostra educació.


Jordi Paredes, va começar Enginyeria Industrial el 2006 a l’ETSEIB especialitzant-se en Mecànica. Durant la seva formació a l’ETSEIB va començar la seva passió per l’Aeronàutica i va fer en paral·lel Engineyeria Aeronàutica a la ETSEIAT. L’últim any de carrera va accedir a un doble diploma de dos anys amb SUPAÉRO, a Toulouse, especialitzant-se en propulsió. Durant  la seva estança a França va fer pràctiques a Airbus colaborant amb el disseny de l’Airbus A350, que recentment ha fet el seu primer vol. Al 2012, va aconseguir accedir a la NASA – Jet Propulsion Laboratory, Los Angeles, per fer el seu projecte de final de carrera. Després de presentar-lo, un equip de propulsió de la NASA li va fer una oferta de treball que no va poder rebutjar. Des d’aleshores colabora en el disseny i optimització del Curiosity (Rover que va aterrar a Mart a l’Agost 2012), el proper projecte per Mart (2020) i altres com Morpheus Project i Europa Project dissenyant els sistemes propulsius.

Comments